ukbeendeplru

Виконання програми

“Творча обдарованість.       10 кроків до успіху”

         З метою створення умов  для пошуку,  підтримки і розвитку інтелектуально і творчо обдарованих дітей, на виконання міської “Комплексної програми виявлення і розвитку творчої обдарованості учнів  закладів освіти  Кузнецовська на 2016-2017 роки” у гімназії була налагоджена система роботи з обдарованими учнями.

        Згідно з річним планом гімназії проведені методичні заходи для вчителів щодо навчання, виховання і розвитку здібних учнів протягом року: семінари ”Організаційно-методичні засади науково-дослідної роботи”,  «Психолого-педагогічна підтримка інтелектуального потенціалу обдарованості», психолого-педагогічний консиліум «Організація роботи з обдарованими учнями». Затверджені заходи щодо виконання Програми «Творча обдарованість. 10 кроків». На засіданнях предметних кафедр були обговорені питання роботи із здібними та обдарованими учнями. На педагогічних радах були розкриті питання «Підсумки виконання програми «Творча обдарованість» (серпень 2016 року); «Банк результативності навчального процесу» (жовтень 2016 року); «Реалізація програми «Творча обдарованість» (березень 2017 року).

       На нарадах при директору розглядалися підсумки участі гімназистів в олімпіадах, інтелектуальних та творчих конкурсах  міського  та обласного рівнів. Психологом проведена діагностика і моніторинг розвитку здібностей гімназистів та оновлена база даних обдарованості, затверджені індивідуальні програми розвитку обдарованих учнів на факультативних та гурткових  заняттях.

Систематично випускалася газета «Гімназист», тематичні номери газети присвячувались окремим темам, висвітлювалися яскраві сторінки із життя гімназії. Сайт гімназії, який у цьому році дещо активізувався, відображав заходи, проведені протягом року.  

 Про результативність  систематичної роботи розвитку обдарувань свідчать показники участі гімназистів в інтелектуальних змаганнях міського, обласного та всеукраїнського рівня. Усе  це  стимулює  зацікавленість  проблемами  обдарованості,  творчості,  інтелекту,   які  поступово  переростають   у  послідовну  державну  політику,  спрямовану  на  пошук,  навчання,  виховання  і  розвиток   обдарованих    дітей   та  молоді,  на  захист  таланту.

        Гімназійна  програма   роботи  з  обдарованими  дітьми  спрямована  на реалізацію  програми  «Обдарована  молодь»,  державних  стратегій  та  основних  завдань, викладених  у  цій  програмі,  розв’язання  проблем,   пов’язаних  з  пошуком,  навчанням,  вихованням  та  розвитком  обдарованої   молоді,  забезпечення  її  соціально-педагогічної   підтримки,  гарантованої  державою. Педагогічний колектив докладає значних зусиль для забезпечення результативності навчально-виховного процесу,  створення умов для самореалізації учнів.

       Згідно  з  річним  планом  роботи  гімназії  на  2016-2017  навчальний  рік  одним  з  пріоритетних   завдань  педагогічного  колективу  було  виявлення, навчання  та  розвиток  обдарованих  дітей.  У  рамках  реалізації  цього  завдання  були  проведені  такі  заходи: перегляд  та  поновлення гімназійного  банку  обдарованих  дітей; створення  портфоліо   обдарованих  дітей, продовжена «Книга Пошани».

         На виконання наказу управління освіти виконавчого комітету Кузнецовської міської ради від 28.09.2016 №214 «Про проведення І та ІІ етапів  Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у 2016-2017 навчальному році» та відповідно до Правил проведення І,ІІ,ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад  із навчальних предметів у Рівненській області, затверджених наказом управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації від 16.09.2013 № 579  з 22.11 по 21.12.2016 було проведено II етап Всеукраїнських олімпіад із навчальних предметів. За підсумками міської олімпіади (наказ управління освіти №286 від 22.12.2016) учні  гімназії показали найкращі результати і здобули 102 призових місця. З них: перших - 25, других - 39, третіх - 38. Найбільше переможців  з математики (13), біології (9), німецької мови (9), фізики (8), географії (7), російської мови (8), української мови  (6).

         Слід відзначити учнів, які  брали участь в кількох   олімпіадах і стали переможцями. Зокрема, перемогу в 7 олімпіадах здобула  - Полюхович Ілона, учениця 10 класу (ІІ місце – з фізики, української мови та літератури, астрономії,  біології, географії,  ІІІ місце – з хімії,  математики).

Переможцем 6 олімпіад став

   - Барабух Богдан,  учень 10 класу   (І місце з фізики,ІІ місце – з математики,  хімії, історії,  ІІІ місце з правознавства, астрономії).

У 5 олімпіадах перемогу здобули 2 учні:

- Мітряхіна Євгенія, учениця 11 класу (І місце – з англійської мови, географії, російської мови та літератури, ІІ місце – з фізики,  ІІІ місце з економіки);

- Несіпбаєва Даміра, учениця 8 класу (І місце – з української  мови, математики, географії, ІІ місце – з фізики, історії).

     Найбільшу кількість переможців у ІІ етапі  Всеукраїнських учнівських олімпіад  із навчальних предметів підготували такі педагоги:           

Л.Фетісенко  – 12 переможців; С.Климович   – 9;

 Т.Літвінчук, О.Хоровець, О.Горбачик  -  по 7 переможців;

 Л.Засядько, Н.Петрович  – по 6 переможців;

Н.Мацієвська, С.Степась   - по 5 переможців.

         Стипендію міського голови у номінації «Інтелект року» отримали гімназисти Мітряхіна Євгенія, Барабух Богдан, Несіпбаєва Даміра, Трохимчук Христина. За підсумками   рейтингу  учнів було визначено номінації «Гімназист року»  (Босик Оксана) та «Інтелектуал року» (Мітряхіна Євгенія).

         На виконання наказу управління  освіти виконавчого комітету Кузнецовської міської ради № 276 від 30.01.2017 року   „Про проведення І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України  у  2016-2017 навчальному році”, у відповідності до Положення  про Всеукраїнські учнівські олімпіади,  турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності (наказ Міністерства освіти і науки України від 22.09.2011 № 1099)  у 17-23 січня 2017 року на базі загальноосвітніх навчальних закладів відбувся І етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт (перевірка робіт членами журі, захист науково-дослідницьких робіт, контрольні випробування  за базовою дисципліною).

  На конкурс було подано  31 роботу  гімназистів.  Учасниками конкурсу були  слухачі МАН. Конкурс відбувався в 33 секціях 11 відділень. Згідно  протоколів засідань журі наукових відділень І етапу конкурсу-захисту   гімназія посіла  28 призових місць ( І – 14, ІІ – 10, ІІІ – 4). Секція «Літературна творчість» - 2;  секція «Українська література» - 1; секція «Зарубіжна література» - 2; секція «Російська  література» - 1; секція «Українська мова» - 2; секція «Англійська мова» - 1; секція «Астрономія і астрофізика» - 1; секція «Психологія» - 2; секція «Екологія» - 1; секція «Правознавство» - 2; секція  «Соціологія» - 1 секція «Технології програмування» - 1; секція «Математика» - 1; секція «Математичне моделювання» - 1;  секція «Історичне краєзнавство» - 1; секція «Історія України» - 2; секція «Всесвітня історія» 1; секція «Геологія, геохімія та мінералогія» - 1;  секція «Географія та ландшафтознавство» - 3.

     Роботи гімназистів були подані на обласний конкурс-захист,  із них зайняли 3 призові місця (3 – ІІ). Наукові керівники  Хоровець О.М., Петрович Н.Г.   

       У номінації «Юний науковець» виділена стипендія міського голови Босик Ірині, яка писала 2 наукові роботи. Конкурс «Юний дослідник» став результативним для вчителя історії  Бутрим Л.П. та учениці 6 класу Іванової Софії (ІІІ місце в області).  

        Більшість робіт  відповідала  вимогам Положення. Зріс   рівень зацікавленості пошуковими дослідженнями серед учнів 10 класів. Плідно попрацювали 10-класники гімназії: кожен із них підготував курсову роботу, захистивши її перед членами журі.Найкращі роботи надруковані у збірнику «Наукові обрії». Роботи, які не були відібрані для участі на міському етапі, носили реферативний характер, мали недостатній рівень власних досліджень,

науковими керівниками недостатньо опрацьовані рекомендаційні матеріали щодо написання та оформлення робіт.    Але не були представлені на міський етап конкурсу-захисту МАН науково-дослідницькі роботи з таких предметів: економіка, російська мова,  німецька мова, журналістика, хімія, німецька мова.

 Учні гімназії щороку  беруть  участь  у  Всеукраїнських учнівських творчих   конкурсах. Щорічна участь у конкурсах юних журналістів (Райчук Л.В.) дає можливість літературно обдарованим учням розвинути свої творчі здібності. Турніри юних істориків та правознавців під керівництвом Петрович Н.Г. вчать учнів працювати в команді та здобувати життєві компетентності.

  Стали популярними  інтерактивні конкурси: «Соняшник» (українська мова), «Бобер» (інформатика), «Кенгуру» (математика), «Левеня» (фізика), «Колосок» (біологія), «Пазл» (англійська мова), «Лелека» (історія), «Sunflower» (зарубіжна література). Шкода, що ці конкурси платні і не всі обдаровані діти можуть взяти участь. Найактивніша участь гімназистів у конкурсі «Кенгуру», багато з них отримали сертифікати з добрим та відмінним результатом.

      За підсумками  ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад  з базових дисциплін (наказ управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації від 11.04.2017 № 201 «Про підсумки проведення ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у 2016-2017 навчальному році»; наказ управління освіти виконавчого комітету Кузнецовської міської ради  від 24.04.2017  №98«Про підсумки проведення ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у  2016-2017 навчальному році») найкращі результати показали учні  Вараської гімназії – 23 переможці: І – 2, ІІ– 4, ІІІ-17, зайнявши третю позицію в рейтингу  загальноосвітніх навчальних  закладів  області.

           Слід  відзначити учнів, які брали участь в кількох  олімпіадах ІІІ етапу і стали переможцями. Це: 

    - Мітряхіна Євгенія, учениця 11 класу, учасник і переможець чотирьох олімпіад (І – з російської мови та літератури, ІІІ - з англійської мови, географії, фізики).

Стали переможцями двох олімпіад:

  • Барабух Богдан, учень 10 класу, (ІІ - з математики,  фізики);
  • Гордієнко Оксана, учениця 11 класу, (ІІІ – з інформаційних технологій, російської мови та літератури);
  • Несіпбаєва Даміра, учениця 8 класу, (ІІ – математики, ІІІ – з географії);
  • Трохимчук Христина, учениця 10 класу, (ІІІ – з географії, російської мови та літератури);

          Високі результати показали учні на олімпіадах з російської мови і літератури (всі учасники стали переможцями),  математики (з 9 учасників 5 переможців), географії (з 8 учасників 6 переможців), фізики (з 6 учасників 4 переможці), інформаційних технологій (з 5 учасників 4 переможці), біології (з 6 учасників 4 переможці), економіки (з 5 учасників 3 переможці), правознавства (з 4 учасників 3 переможці), астрономії (з 3 учасників 2 переможці), з англійської мови (з 6 учасників 3 переможці).  

          За перемогу у   ІІІ етапі  Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів нагороджені дипломами І, ІІ, ІІІ ступенів такі учні:

за/п

  Предмет

Клас

Прізвище, ім’я,  по батькові  учасника

Місце

Прізвище, ім’я,

по батькові вчителя

1

російська мова і література

9

Соловйова Наталія Олександрівна

І

Кушнір Галина Михайлівна

2

російська мова і література

11

Мітряхіна Євгенія Валеріївна

І

Федіна Любов Савівна

3

математика

8

Несіпбаєва Даміра Болатівна

ІІ

Вороновська Людмила Сергіївна

4

астрономія

10

Полюхович Ілона Віталіївна

ІІ

Фетісенко Лідія Олександрівна

5

фізика

10

Барабух  Богдан Вікторович

 ІІ

Фетісенко Лідія Олександрівна

6

російська мова і л-ра

9

Пузирнікова Уляна Олександрівна

ІІ

Кушнір Галина Михайлівна

7

англійська мова

11

Мітряхіна Євгенія Валеріївна

ІІІ

Сільман Лариса Анатоліївна

8

англійська мова

10

Слободіна Анастасія Антонівна

ІІІ

Степась Світлана Петрівна

9

англійська мова

9

Панченко Тетяна Андріївна

ІІІ

Степась Світлана Петрівна

10

інформаційні технології

11

Гордієнко Оксана Сергіївна

ІІІ

Хоровець Оксана Миколаївна

11

математика

10

Барабух  Богдан Вікторович

 ІІІ

Горбачик Ольга Віталіївна

12

біологія

10

Нетилько Світлана Анатоліївна

ІІІ

Мацієвська Наталія  Петрівна

13

фізика

11

Мітряхіна Євгенія Валеріївна

ІІІ

Фетісенко Лідія Олександрівна

14

географія

8

Несіпбаєва Даміра Болатівна

ІІІ

Літвінчук Тетяна Олексіївна

15

географія

10

Трохимчук Христина Миколаївна

ІІІ

Літвінчук Тетяна Олексіївна

16

географія

11

Мітряхіна Євгенія Валеріївна

ІІІ

Літвінчук Тетяна Олексіївна

17

правознавство

9

Хлебюк Маргарита  Михайлівна

ІІІ

Петрович Наталія Григорівна

18

правознавство

11

Олійник Вікторія Володимирівна

ІІІ

Петрович Наталія Григорівна

19

економіка

11

Стельмах Іван Васильович

ІІІ

Пашко Наталія Павлівна

20

економіка

11

Батейко Едуард  Анатолійович

ІІІ

Пашко Наталія Павлівна

21

російська мова і літ-ра

9

Походенко Анна Ігорівна

 

Кушнір Галина Михайлівна

22

російська мова і літ-ра

10

Трохимчук Христина Миколаївна

ІІІ

Ковалець Юрій Борисович

23

російська мова і літ-ра

11

Гордієнко Оксана Сергіївна

ІІІ

Федіна Любов Савівна

          Найбільшу кількість переможців ІІІ етапу олімпіад підготували такі педагоги:  Т.Літвінчук, Л.Фетісенко, Г.Кушнір  – по 3 переможці,  Н.Петрович, Л.Федіна, С.Степась, Н.Пашко – по 2.

Учениця 11 класу Мітряхіна Євгенія (вч. Федіна Л.С.) стала учасником всеукраїнського етапу  олімпіади з російської мови та літератури (м. Київ).

     Розвиток творчих здібностей учнів відбувається не тільки через участь в олімпіадах та конкурсах. Велика робота проводиться на заняттях гуртків та факультативів. Кожен урок та виховний захід формує особистість. Це спостерігається на уроках вчителів та заходах вихователів. У цьому навчальному році було проведено багато виховних позакласних заходів вихователями, класними керівниками та вчителями-предметниками (конференції, вечори відпочинку, родинні свята, змагання). Сприяє розвитку учнів і міжнародна співпраця з польською школою (Ценжковіце Тарновського повіту Малопольського воєводства). Тут гімназисти можуть розвинути  життєві компетентності (знання іноземних мов, комунікативні хореографічні та вокальні здібності, вміння бути в команді, адаптація до іншого середовища, вибір професії). Літній мовний табір з участю англомовного волонтера створив середовище,  де діти могли через гру розвивати свої лінгвістичні здібності.

               Отже,  робота  з   обдарованими  учнями проводилась    на  достатньому  рівні.   Реалізація програми «Творча обдарованість: 10 кроків до успіху» за 5 останніх років проходила через такі заходи:

  1. Семінари і консультації для вчителів гімназії.
  2. Пошук та рекомендація літератури для написання НДР.
  3. Написання статті в газету «Гімназист», «Енергія», «Володимирецький вісник».
  4. Проведення настановного семінару наукових керівників гімназії.
  5. Виступи на педрадах та нарадах з питань обдарованості. Обмін ідеями.
  6. Моніторинг «Творча обдарованість».
  7. Збори для обдарованих учнів (з виступом Кушнір Г.М., психологів, учнів-переможців останніх років).
  8. Індивідуальні консультації для вчителів.
  9. Участь у всеукраїнському конкурсі наукових товариств учнів (ІІІ місце, грамота МОН України).
  10. Участь у Всеукраїнському педагогічному експерименті «Здоров’я та успіх».
  11. Банк даних. Книга пошани.
  12. Програма «Творча обдарованість: 10 кроків до успіху».

13.Випуск збірок «Наука на векторі гімназійного життя», «Обдаровані діти», «Гімназія і обдарована дитина», «Громадянин України – громадянин світу», «Сходження на Олімп».

  1. Курсові роботи учнів 10 класів (вибір, наказ, графік проведення).
  2. 15. Вітальні листівки.
  3. Вшанування переможців олімпіад.

17 Характеристика-подання на премію міського голови.

  1. Свято «Сходження на Олімп».
  2. Підготовка екскурсоводів у музей. Виступи.

20 Виступи перед батьками.

  1. Підготовка матеріалів на стенди «Творча обдарованість».
  2. Узагальнення досвіду (буклети, статті у пресі).
  3. Випуск збірників тез науково-дослідницьких робіт «Наукові обрії».
  4. Висвітлення успіхів обдарованих дітей на сайті гімназії.
  5. Участь у ярмарку педагогічних ідей, номінація «Робота з обдарованими».
  6. Вараська гімназія – член лабораторії «Творча обдарованість» РОІППО.
  7. Відеофільм «Розвиток життєвих компетентностей у роботі з обдарованими учнями». Телеміст.

         Головним  у  національному  вихованні  є  набуття  молодим  поколінням  соціального  досвіду,  успадкування  духовних  надбань  українського  народу,  досягнення  високої  культури  міжнаціональних  взаємин,  формування  розвинутої  духовності,  фізичної  досконалості,  естетичної,  правової,  моральної  та  екологічної   культури.

         Усе  це  стимулює  зацікавленість  проблемами  обдарованості,  творчості,  інтелекту,   які  поступово  переростають   у  послідовну  державну  політику,  спрямовану  на  пошук,  навчання,  виховання  і  розвиток   обдарованих    дітей   та  молоді,  на  захист  таланту.                                 

 

Важлива інформація

Календар 2017-2018

Статистика 

Користувачі
33
Статті
306
Перегляди статей
530379

Зараз на сайті 

На сайті 26 гостей та користувачі відсутні

Останні користувачі

  • HunPepe
  • Viktorinka-Pashkevich-facebook
  • VcsPepe
  • igvale
  • Голубцов

Вхід через соцмережі

Відправити адміну файли

НАТИСНИ СЮДИ

У вікні після загрузки файла зкопіювати цю адресу kaktusvid@gmail.com поштової скрині і вставити в посилання для відправки адміну, якщо є власна адреса прописати теж.

Ланет ТВ UA

Розумний пошук

Розсилка новин

Scroll to top